واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

اجلاسیه روسای دانشگاه‌ها، برای بررسی راهبرد‌ها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است

  • کد خبر: ۲۰۷۴۴۶
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
اجلاسیه روسای دانشگاه‌ها، برای بررسی راهبرد‌ها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است
مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: اجلاسیه روسای دانشگاه‌ها تبادل نظر، بررسی راهبرد‌ها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ضیائی امروز، ۱ بهمن‌ماه، در نشست خبری اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در مهمانسرای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور برای دانشگاه و شهر مشهد بسیار مهم است. این اجلاس ۱۴ سال پیش در سال ۸۸ در مشهد برگزار شد و امسال دوباره میزبانی با مشهد است. ۱۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی، ۲۸ پژوهشگاه و ۳۸ پارک علم و فناوری برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: همزمان سه پنل مختلف در ارتباط با مسائل دانشجویی، بورس دانشجویان، دانشجویان شاهد و ایثارگر و در حوزه آموزشی در زمینه جذب اعضای هیات علمی، ارتقا، ترغیب و برنامه‌ریزی درسی برگزار خواهد شد و در قسمت دانشجویی و رفاه دانشجویان نیز پنل‌های مختلفی خواهیم داشت. در زمینه ارتقای اعضای هیات علمی و آیین‌نامه ارتقا، جدیدترین دستورالعمل‌ها ابلاغ خواهد شد و مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ضیائی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی یکی از دانشگاه‌های جامع در سطح کشور بوده که همیشه افتخارات زیادی داشته و رتبه اول را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: پنل‌هایی با حضور مسئولان استانی و کشوری داریم و سه یا چهار وزیر، دو معاون ریاست‌جمهوری، وزیر علوم و معاونان ایشان در اجلاس شرکت خواهند کرد. جلسات هیات امنای دانشگاه‌های استان نیز در دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود. همچنین جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان استان با حضور وزیر علوم در دانشگاه برگزار خواهد شد.

در ادامه حسین بذرافشان مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد: این نشست یک نشست تبادل نظر، بررسی راهبرد‌ها و انتقال تجربه بین راهبران اصلی نظام آموزش عالی کشور است که سالی یک یا دو بار برگزار می‌شود و امسال ما میزبان هستیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است در یک فضای جدید این انتقال تجربه را مهیا کرده و بستری فراهم کنیم که تجربیات دانشگاه‌ها منتقل شود. وزیر اطلاعات، صمت و ارشاد در اجلاس حضور دارند علاوه بر این شاهد حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری دیگری از جمله فرماندهان ارتش و مسئولان دیگر در اجلاسیه خواهیم بود.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیاز‌های کشور است، بنابراین این ارتباط دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد. دو سورپرایز ویژه خبری نیز در اجلاس خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان بین‌الملل یکی از درگاه‌های مهم بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها و نه فقط مجرای آن است، تصریح کرد: وقتی چالش‌ها زیاد می‌شود و منابع محدود داریم، نیازمند نوآوری هستیم. کشور‌های خارجی با مسائل مختلفی روبه‌رو بودند و راه حل‌های خوبی پیدا کردند، بنابراین اگر دانشگاه را به عنوان نهاد پیشران اجتماعی در نظر بگیریم، بهترین محفلی خواهد بود که می‌تواند ارتباطات را برقرار کرده و این راه حل‌ها را بومی کند. این جزو راهبرد‌های وزارتخانه است. دانشجویان بین‌الملل به عنوان یک مزیت استراتژیک جمهوری اسلامی برای بین‌المللی‌سازی استفاده خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->